Opettajankoulutuslaitos
https://www.jyu.fi/edupsy/fi/laitokset/okl
Julkaisut ja muut tuotokset
- An ecological approach to teacher agency in the Korean context : teacher legitimation in synchronic and diachronic environments (2024) Namgung, Wook; G5; OA; 978-951-39-9913-1
- A Register Study Suggesting Homotypic and Heterotypic Comorbidity Among Individuals With Learning Disabilities (2024) Aro, Tuija; et al.; A1; OA;
- Arvioinnin yhdenvertaisuuden vahvistuminen vaatii työtä, täydennyskoulutusta ja ohjeiden selkeyttämistä (2024) Pulkkinen, Jonna; et al.; E1; OA
- Arviointiuudistuksen alkutaipaleella : perusopetuksen päättöarviointitutkimuksen loppuraportti (2024) Pulkkinen, Jonna; et al.; D4; OA; 978-952-263-723-9
- A shared vision for a school : developing a learning community (2024) Toikka, Teppo; et al.; A1; OA
- Assessment conceptions of Finnish pre-service teachers (2024) Kyttälä, Minna; et al.; A1; OA
- Association between the teacher–student relationship and teacher visual focus of attention in Grade 1 : student task avoidance and gender as moderators (2024) Chaudhuri, Saswati; et al.; A1; OA
- At the Intersection of Ethnicity and Special Educational Needs : Findings from a Longitudinal Study in Finland (2024) Jahnukainen, Markku; et al.; A3; OA; 978-1-003-32755-4
- Beginning student teachers’ agency in teacher identity negotiations (2024) Juutilainen, Maaret; et al.; A1; OA
- Building participatory video projects for multilingual schoolscapes (2024) Szabó, Tamás Péter; et al.; A1; OA
- Child-Centered and Teacher-Directed Practices in Two Different Countries : A Descriptive Case Study in Finnish and Japanese Grade 1 Classrooms (2024) Pakarinen, Eija; et al.; A1; OA
- Collaboration between CLIL teachers (2024) Moate, Josephine; A3; OA; 978-1-003-17315-1
- Comparing Finnish and Chinese national teacher education frameworks from the teacher competency perspective (2024) Wang, Yan; et al.; A1; OA
- Coping with discrepancies : implications of career guidance and counselling for migrants’ social inclusion in Finland and Sweden (2024) Aldrovandi, Alessandra; et al.; A1; OA
- Creating early language education affordances in two pre-primary education classrooms (2024) Koivula, Merja; et al.; A1; OA
- Datafixation of education (2024) Mertala, Pekka; A3; OA; 978-3-8394-6582-0
- Debunking the myth of high achievers in Finnish primary teacher education : first-year preservice teachers’ learning strategies and study success (2024) Vilppu, Henna; et al.; A1; OA
- Developing and validating an abbreviated adult reading history questionnaire in the Finnish and Dutch contexts (2024) Khanolainen, Daria; et al.; A1; OA
- Developmental leisure reading profiles and their association with reading skills across Grades 1–9 (2024) Ulvinen, Emmi; et al.; A1; OA
- Digipedagogiikan osaamista tukemassa : kokemuksia kansainvälisestä hankkeesta (2024) Nousiainen, Tuula; et al.; E1; OA
Hankkeet
- Joustavaan Matematiikkaan 4
- Hähkiöniemi, Markus
- Opetushallitus
- Educational Robotics to Support Inclusive Education in Primary Schools
- Näykki, Piia
- Euroopan komissio
- Teknologisia ja sosiaalisia innovaatioita kriittisen lukemisen tukemiseen internetin aikakaudella (CRITICAL)
- Torppa, Minna
- Suomen Akatemia
- XR-osaamisen monialainen hyödyntäminen keskisuomalaisessa työelämässä
- Näykki, Piia
- Keski-Suomen ELY-keskus
- Tilat, kehollisuus ja materiaalisuus sekä osallistujien tarpeet luokkahuonevuorovaikutuksessa
- Niemi, Kreeta
- Suomen Akatemia
- Digipedataidot nollasta sataan ja luovat teknologiat
- Näykki, Piia
- Opetushallitus
- European Visions - Operational Keystones for Education
- Rautiainen, Matti
- Euroopan komissio
- Kohti datalukutaitoa
- Mertala, Pekka
- Suomen Akatemia
- Matematiikan oppikirjojen/materiaalin analyysi
- Hähkiöniemi, Markus
- Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiö sr
- Opettajankoulutuspäivät - 160 vuotta tulevaisuudessa
- Eskelä-Haapanen, Sirpa
- Osallistujat (konferenssi-, koulutus- ja yleisprojektit)
Tutkimusaineiston kotiorganisaatio
- A bibliography on Schoolscapes: a Linguistic Landscape Approach to Learning Environments (2024) Szabó, Tamás; et al.
- Arkistoitu aineisto Innovatiivisen kielikasvatuksen kartta ja kompassi (IKI) -hankkeesta (2018-2021) (2021) Palojärvi, Anu; et al.
- Asiantuntijoiden näkemyksiä lasten kriittisen lukutaidon tukemisesta kotiympäristössä – Delfoi-kysely (2023) Torppa, Minna; et al.
- CRITICAL JYU – Kriittisen lukutaidon kehitys ja kotiympäristö -aineisto (2023) Torppa, Minna; et al.
- FORTHEM Monikielisyys-Labin kansalaistiedepilotin tutkimusaineisto; Honko, Mari; et al.
- Hyvinvointityö ja työyhteisöjen hyvinvointi keskisuomalaisissa kouluissa 2020 (2023) Sainio, Miia; et al.; URN: https://urn.fi/urn:nbn:fi:fsd:T-FSD3611
- Hyvinvointityö ja työyhteisöjen hyvinvointi keskisuomalaisissa kouluissa etäkouluaikana 2020 (2023) ; Sainio, Miia; et al.
- Innovatiivisen kielikasvatuksen kartta ja kompassi (IKI)-hankkeen aineisto (2021) Palojärvi, Anu; et al.
- Koululaisten tekoälykäsitykset; Fagerlund, Janne; et al.
- Monikielisyys ja kielitietoiset toimintatavat varhaiskasvatuksessa – kyselyvastaukset ja mittari (2023) Honko, Mari; et al.
Tutkimusaineiston rahoittajat
Henkilöt
- Aalto, Eija
- Aarto-Pesonen, Leena
- Ahlström, Emilia
- Aulén, Anna-Mari
- Channa, Faisal
- Eskelä-Haapanen, Sirpa
- Fagerlund, Janne
- Feng, Zhiyang
- Fornaciari, Aleksi
- Fågel, Lotta
- Gülsün, İpek
- Hamara, Matilda
- Hankala, Mari
- Hannukkala, Marjo
- Heikkinen, Sanni
- Hietala, Kerttu
- Hiljanen, Mikko
- Hähkiöniemi, Markus
- Hämäläinen, Elina
- Ikonen, Pasi